✓ Dé specialist in wandpanelen     ✓ Groot en uniek assortiment    ✓ Zowel afhalen als bezorgen mogelijk

Algemene voorwaarden

Hier vindt u belangrijke informatie met betrekking tot het gebruik van onze diensten en producten.

Artikel 1 Definities

  1. NOSA: NOSA, gevestigd te Heemskerk, Mendelssohnstraat 29 onder KvK nr. 91890233.
  2. Klant: degene met wie NOSA een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: NOSA en klant samen.
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens NOSA.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van NOSA zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  2. Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld. 
  3. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.
  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

Artikel 4 Aanvaarding 

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt NOSA zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen. 
  2. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt NOSA slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

Artikel 5 Prijzen

  1. Alle prijzen die NOSA hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  2. Alle prijzen die NOSA hanteert voor zijn diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan NOSA te allen tijde wijzigen. 
  3. Partijen komen voor een dienstverlening door NOSA een totaalbedrag als richtprijs overeen, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
  4. NOSA is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken. 
  5. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient NOSA de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is. 
  6. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
  7. NOSA heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen. 
  8. Voorafgaand aan de ingang ervan zal NOSA prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
  9. De consument heeft het recht om de overeenkomst met NOSA op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Artikel 6 Betalingen en betalingstermijn

  1. NOSA mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen. 
  2. De klant dient betalingen achteraf binnen 14 dagen na levering  te hebben voldaan.
  3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat NOSA de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen. 
  4. NOSA behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is NOSA gerechtigd de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan NOSA. 
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag NOSA zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan. 
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van NOSA op de klant onmiddellijk opeisbaar. 
  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door NOSA, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan NOSA te betalen. 

Artikel 7 Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten

Artikel 8 Verrekening

 Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan NOSA te verrekenen met een vordering op NOSA. 

Artikel 9 Verzekering

  1. De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • zaken van NOSA die bij de klant aanwezig zijn
    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  1. De klant geeft op eerste verzoek van NOSA de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Artikel 10 Garantie

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor NOSA enkel een  inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 11 Uitvoering van de overeenkomst 

  1. NOSA voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit. 
  2. NOSA heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant. 
  4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat NOSA tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat NOSA tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.

Artikel 12 Informatieverstrekking door de klant 

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan NOSA.
  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 
  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert NOSA de betreffende bescheiden. 
  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door NOSA redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

Artikel 13 Duur van de overeenkomst betreffende een dienst 

  1. De klant heeft te allen tijde het recht om de samenwerking te beëindigen. Echter, na het opzeggen van de overeenkomst, blijft de Growth Marketing Service nog twee maanden actief, overeenkomstig de opzegtermijn van twee maanden.
  2. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet de klant NOSA schriftelijk in gebreke stellen. 

Artikel 14 Geheimhouding 

  1. De klant houdt iedere informatie (in welke vorm dan ook) die hij van NOSA ontvangt geheim.
  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende NOSA waarvan de klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan NOSA schade kan berokkenen.
  3. De klant neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat hij de in lid 1 en 2 genoemde informatie ook geheimhoudt. 
  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
    • die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant
    • die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht 
  5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Artikel 15 Boetebeding

  1. Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van handelsnaam een onmiddellijk opeisbare boete.
  • is de andere partij een consument dan bedraagt deze boete € 100
  • is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete € 100
  1. Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het in lid 1 genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  2. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade. 
  3. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van NOSA waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.

Artikel 17 Vrijwaring

De klant vrijwaart NOSA tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door NOSA geleverde producten en/of diensten. 

Artikel 18 Klachten

  1. De klant dient een door NOSA geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant NOSA daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen. 
  3. Consumenten dienen NOSA uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat NOSA in staat is hierop adequaat te reageren. 
  5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat NOSA gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Artikel 19 Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan NOSA.
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling NOSA ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt. 

Artikel 20 Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als NOSA een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan NOSA verschuldigd zijn. 

Artikel 21 Aansprakelijkheid NOSA

  1. NOSA is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Indien NOSA aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  3. NOSA is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  4. Indien NOSA aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Artikel 22 Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van NOSA vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek. 

Artikel 23 Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer NOSA toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt. 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door NOSA niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat NOSA in verzuim is. 
  3. NOSA heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien NOSA kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen. 

Artikel 24 Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van NOSA in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan NOSA kan worden toegerekend in een van de wil van NOSA onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van NOSA kan worden verlangd. 
  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen. 
  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor NOSA 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat NOSA er weer aan kan voldoen. 
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden. 
  5. NOSA is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

Artikel 25 Wijziging van de overeenkomst 

  1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan. 
  2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel. 

Artikel 26 Wijziging algemene voorwaarden

  1. NOSA is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. 
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal NOSA zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen. 

Artikel 27 Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van NOSA. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek. 

Artikel 28 Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat NOSA bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 29 Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar NOSA is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Opgesteld op 1 januari 2024.

Luxe Panelen

Ons meest populaire ontwerp tot nu toe. Verwijder galm en creëer een mooie, natuurlijke uitstraling.

Parallelweg 33, 1948 NK Beverwijk

(+31) 6 38867565

info@luxepanelen.nl

Openingstijden

Name
Age
Maandag
12:00 - 18:00
Dinsdag
10:00 - 18:00
Woensdag
10:00 - 18:00
Donderdag
10:00 - 18:00
Vrijdag
10:00 - 18:00
Zaterdag
10:00 - 18:00
Zondag
12:00 - 18:00

© 2024 Luxepanelen.nl. Alle rechten voorbehouden. 

  • ShopNEW
  • Projecten
  • Over
  • Contact